Z Mjr Antoni Tomiczek

(dr)
 
Linia 1: Linia 1:
 +
;Pilot myśliwców :
 +
[[Plik:A.Tomiczek.jpg|150px|thumb|right|A. Tomiczek Kraków 1937]]
 +
 
W marcu 1936 r. wróciłem do pułku i naszła mnie myśl zostania pilotem złożyłem więc podanie i wkrótce otrzymałem telegram: „Wracać do Pułku." Tam już czekał rozkaz udania się na kurs szybowcowy.
 
W marcu 1936 r. wróciłem do pułku i naszła mnie myśl zostania pilotem złożyłem więc podanie i wkrótce otrzymałem telegram: „Wracać do Pułku." Tam już czekał rozkaz udania się na kurs szybowcowy.
 +
[[Plik:zwardon.jpg|150px|thumb|left|Zwardoń-Bakanacz Jan, Tomiczek Antoni, Kamiński Józef, Widlarz Stanisław]]
  
Pojechałem do Ustianowej i tam zaczęło się nowe życie - życie lotnika, pełne wrażeń i emocji. Pisałem listy do ukochanej, w których wyjaśniałem, dlaczego musiałem przerwać urlop itd. Jednak bez odpowiedzi. Zrezygnowałem z miłości, chociaż dużo mnie to kosztowało, chciałem zostać pilotem. Wiedziałem, że jest bardzo młoda, a w dodatku kapryśna jak każda kobieta. Miałem nadzieję, że może kiedyś wróci dawna miłość.
+
Pojechałem do Ustianowej i tam zaczęło się nowe życie - życie lotnika, pełne wrażeń i emocji. Pisałem listy do ukochanej, w których wyjaśniałem, dlaczego musiałem przerwać urlop itd. Jednak bez odpowiedzi.
 +
[[Plik:zakopane.jpg|150px|thumb|right|Antoni Tomiczek, Zakopane]]
  
 +
Zrezygnowałem z miłości, chociaż dużo mnie to kosztowało, chciałem zostać pilotem. Wiedziałem, że jest bardzo młoda, a w dodatku kapryśna jak każda kobieta. Miałem nadzieję, że może kiedyś wróci dawna miłość.
 +
[[Plik:A.T.Zwardon.jpg|150px|thumb|left|Antoni Tomiczek, Zwardoń 1939]]
 
Po szybowcach przyszła kolej na prawdziwe samoloty i w Krakowie, w 2. Pułku Lotniczym, dnia 15 września 1936 r. zacząłem szkolenie na samolotach RWD 8.
 
Po szybowcach przyszła kolej na prawdziwe samoloty i w Krakowie, w 2. Pułku Lotniczym, dnia 15 września 1936 r. zacząłem szkolenie na samolotach RWD 8.
 
+
[[Plik:krosno.jpg|150px|thumb|right|Antoni Tomiczek, Krosno 1939]]
 
Doznawałem wielu emocji i to było to, czego zawsze pragnąłem - latać i tylko latać. Dowódcą Eskadry Szkolnej był kpt. Pilot Janusz Meissner, a moim instruktorem - st. sierż. pilot Kazimierz Konopka. Szkolenie szło mi łatwo i bez wypadku. Ukończyłem je w 1937 roku i zostałem wyznaczony na kurs pilotów myśliwskich w Grudziądzu. Tam znów poszło mi dobrze i bez wypadku.  
 
Doznawałem wielu emocji i to było to, czego zawsze pragnąłem - latać i tylko latać. Dowódcą Eskadry Szkolnej był kpt. Pilot Janusz Meissner, a moim instruktorem - st. sierż. pilot Kazimierz Konopka. Szkolenie szło mi łatwo i bez wypadku. Ukończyłem je w 1937 roku i zostałem wyznaczony na kurs pilotów myśliwskich w Grudziądzu. Tam znów poszło mi dobrze i bez wypadku.  
  
 
W dniu 26 lipca 1937 roku. wykonałem pierwszy skok ze spadochronem, co było ukończeniem szkolenia. Wróciłem do Krakowa i otrzymałem przydział do 122. Eskadry Myśliwskiej, jako pilot myśliwski. Spełniły się moje marzenia. Otrzymałem urlop, który spędziłem w domu.  
 
W dniu 26 lipca 1937 roku. wykonałem pierwszy skok ze spadochronem, co było ukończeniem szkolenia. Wróciłem do Krakowa i otrzymałem przydział do 122. Eskadry Myśliwskiej, jako pilot myśliwski. Spełniły się moje marzenia. Otrzymałem urlop, który spędziłem w domu.  
 
+
[[Plik:rwd.jpg|150px|thumb|left|Tomiczek Antoni RWD - 1937 Kraków]]
 
Po urlopie wróciłem do Eskadry i zacząłem latanie na samolocie Potez. W czasie wykonywania pierwszego lotu miałem defekt silnika, jednak zdążyłem wylądować na lotnisku bez uszkodzenia samolotu. Miałem zaszczyt być w tak sławnej Eskadrze mjr. Bajana. Dowódcą 122. Eskadry  
 
Po urlopie wróciłem do Eskadry i zacząłem latanie na samolocie Potez. W czasie wykonywania pierwszego lotu miałem defekt silnika, jednak zdążyłem wylądować na lotnisku bez uszkodzenia samolotu. Miałem zaszczyt być w tak sławnej Eskadrze mjr. Bajana. Dowódcą 122. Eskadry  
  
Linia 15: Linia 22:
 
Krosno - mała mieścina, góry i lasy, pustka mnie ogarnęła, lecz nie na długo. Zacząłem nowy etap życia pilota instruktora. Latać, latać jak najwięcej, by dać Polsce wielu dobrych pilotów. I tak w codziennej pracy zastała mnie wojna. Słowo to niech będzie przeklęte, niechaj setki lat nie  wypowiadają go miliony ludzi, bo słowo wojna jest straszne.
 
Krosno - mała mieścina, góry i lasy, pustka mnie ogarnęła, lecz nie na długo. Zacząłem nowy etap życia pilota instruktora. Latać, latać jak najwięcej, by dać Polsce wielu dobrych pilotów. I tak w codziennej pracy zastała mnie wojna. Słowo to niech będzie przeklęte, niechaj setki lat nie  wypowiadają go miliony ludzi, bo słowo wojna jest straszne.
  
Cd: [[Plik:Book.png|30px|left]] [[xx ]]
+
[[Plik:1.jpg|50px]][[Plik:2.jpg|100px]][[Plik:3.jpg|100px]][[Plik:4.jpg|100px]][[Plik:5.jpg|100px]][[Plik:6.jpg|100px]]
 +
 
 +
 
 +
 
 +
[[Plik:Strzalka.jpg|30px|left]]  [[Pierwsze szkoły wojskowe]]
 +
 
 +
 
 +
 
 +
[[Plik:Book.png|30px|left]] Cd: [[ZSRR Niewola]]
  
 
[[Kategoria:Biografia]]
 
[[Kategoria:Biografia]]

Aktualna wersja na dzień 18:56, 30 lis 2013