Strona główna
Ostatnie zmiany
Losowa strona
Mjr pilot Antoni Tomiczek
Tekst źródłowy strony Pilot myśliwców
Z Mjr Antoni Tomiczek
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
W marcu 1936 r. wróciłem do pułku i naszła mnie myśl zostania pilotem złożyłem więc podanie i wkrótce otrzymałem telegram: „Wracać do Pułku." Tam już czekał rozkaz udania się na kurs szybowcowy. [[Plik:Tomiczek1.jpg|thumb|right|150px]] Pojechałem do Ustianowej i tam zaczęło się nowe życie - życie lotnika, pełne wrażeń i emocji. Pisałem listy do ukochanej, w których wyjaśniałem, dlaczego musiałem przerwać urlop itd. Jednak bez odpowiedzi. Zrezygnowałem z miłości, chociaż dużo mnie to kosztowało, chciałem zostać pilotem. Wiedziałem, że jest bardzo młoda, a w dodatku kapryśna jak każda kobieta. Miałem nadzieję, że może kiedyś wróci dawna miłość. Po szybowcach przyszła kolej na prawdziwe samoloty i w Krakowie, w 2. Pułku Lotniczym, dnia 15 września 1936 r. zacząłem szkolenie na samolotach RWD 8. Doznawałem wielu emocji i to było to, czego zawsze pragnąłem - latać i tylko latać. Dowódcą Eskadry Szkolnej był kpt. Pilot Janusz Meissner, a moim instruktorem - st. sierż. pilot Kazimierz Konopka. Szkolenie szło mi łatwo i bez wypadku. Ukończyłem je w 1937 roku i zostałem wyznaczony na kurs pilotów myśliwskich w Grudziądzu. Tam znów poszło mi dobrze i bez wypadku. W dniu 26 lipca 1937 roku. wykonałem pierwszy skok ze spadochronem, co było ukończeniem szkolenia. Wróciłem do Krakowa i otrzymałem przydział do 122. Eskadry Myśliwskiej, jako pilot myśliwski. Spełniły się moje marzenia. Otrzymałem urlop, który spędziłem w domu. Po urlopie wróciłem do Eskadry i zacząłem latanie na samolocie Potez. W czasie wykonywania pierwszego lotu miałem defekt silnika, jednak zdążyłem wylądować na lotnisku bez uszkodzenia samolotu. Miałem zaszczyt być w tak sławnej Eskadrze mjr. Bajana. Dowódcą 122. Eskadry Myśliwskiej w tym czasie był por. pilot Mieczysław Wiórkiewicz, a dalsi piloci to por. Władysław Nowak, por. Czyra, por. Stefan Janus, ppor. Pilch, ppor. Erwin Kawnik, plut. Kosarz, kpr. Antoni Markiewicz, kpr. Adam Tiachnybok, kpr. Adolf Pietrasiak. Współżycie w Eskadrze było wspaniałe, a loty i ćwiczenia dawały mi dużo zadowolenia. W 1938 roku brałem udział w działaniu lotnictwa na Zaolziu, a następnie zostałem wyznaczony na kurs instruktorów pilotażu do Radomia. Kurs ten ukończyłem pomyślnie i 7 marca 1939 roku zostałem przeniesiony do Szkoły Podoficerów Lotnictwa dla Małoletnich w Krośnie. Krosno - mała mieścina, góry i lasy, pustka mnie ogarnęła, lecz nie na długo. Zacząłem nowy etap życia pilota instruktora. Latać, latać jak najwięcej, by dać Polsce wielu dobrych pilotów. I tak w codziennej pracy zastała mnie wojna. Słowo to niech będzie przeklęte, niechaj setki lat nie wypowiadają go miliony ludzi, bo słowo wojna jest straszne. Cd: [[Plik:Book.png|30px|left]] [[xx ]] [[Kategoria:Biografia]]
Wróć do strony
Pilot myśliwców
.
Widok
Strona
Dyskusja
Tekst źródłowy
Historia
Osobiste
Zaloguj się
Narzędzia
Linkujące
Zmiany w linkowanych
Strony specjalne