Z Mjr Antoni Tomiczek

(Utworzono nową stronę "W marcu 1936 r. wróciłem do pułku i naszła mnie myśl zostania pilotem złożyłem więc podanie i wkrótce otrzymałem telegram: „Wracać do Pułku." Tam już cze...")
 
Linia 1: Linia 1:
 
W marcu 1936 r. wróciłem do pułku i naszła mnie myśl zostania pilotem złożyłem więc podanie i wkrótce otrzymałem telegram: „Wracać do Pułku." Tam już czekał rozkaz udania się na kurs szybowcowy.
 
W marcu 1936 r. wróciłem do pułku i naszła mnie myśl zostania pilotem złożyłem więc podanie i wkrótce otrzymałem telegram: „Wracać do Pułku." Tam już czekał rozkaz udania się na kurs szybowcowy.
  
Pojechałem do Ustianowej i tam zaczęło się nowe życie - życie lotnika, pełne wrażeń i emocji.  
+
Pojechałem do Ustianowej i tam zaczęło się nowe życie - życie lotnika, pełne wrażeń i emocji. Pisałem listy do ukochanej, w których wyjaśniałem, dlaczego musiałem przerwać urlop itd. Jednak bez odpowiedzi. Zrezygnowałem z miłości, chociaż dużo mnie to kosztowało, chciałem zostać pilotem. Wiedziałem, że jest bardzo młoda, a w dodatku kapryśna jak każda kobieta. Miałem nadzieję, że może kiedyś wróci dawna miłość.
 
+
Pisałem listy do ukochanej, w których wyjaśniałem, dlaczego musiałem przerwać urlop itd. Jednak bez odpowiedzi. Zrezygnowałem z miłości, chociaż dużo mnie to kosztowało, chciałem zostać pilotem. Wiedziałem, że jest bardzo młoda, a w dodatku kapryśna jak każda kobieta. Miałem nadzieję, że może kiedyś wróci dawna miłość.
+
  
 
Po szybowcach przyszła kolej na prawdziwe samoloty i w Krakowie, w 2. Pułku Lotniczym, dnia 15 września 1936 r. zacząłem szkolenie na samolotach RWD 8.
 
Po szybowcach przyszła kolej na prawdziwe samoloty i w Krakowie, w 2. Pułku Lotniczym, dnia 15 września 1936 r. zacząłem szkolenie na samolotach RWD 8.

Wersja z 22:38, 27 lis 2013