Z Mjr Antoni Tomiczek

 
Linia 1: Linia 1:
 
;Lot do Brindisi :
 
;Lot do Brindisi :
[[Plik:loty.jpg|150px|thumb|left|loty we Włoszech-Brindisi]]
+
[[Plik:loty.jpg|150px|thumb|left|Loty we Włoszech-Brindisi]]
Do 138. Dywizjonu do zadań specjalnych, który w tym czasie stacjonował na lotnisku w Brindisi przyleciałem 10 sierpnia drogą okrężną przez Rabat Sale i Algier w Afryce, z lotniska Lyneham w Anglii. [[Plik:w_porcie.jpg|150px|thumb|right|w porcie, Kanior Fryderyk i Tomiczek Antoni]]
+
Do 138. Dywizjonu do zadań specjalnych, który w tym czasie stacjonował na lotnisku w Brindisi przyleciałem 10 sierpnia drogą okrężną przez Rabat Sale i Algier w Afryce, z lotniska Lyneham w Anglii. [[Plik:w_porcie.jpg|150px|thumb|right|W porcie, Kanior Fryderyk i Tomiczek Antoni]]
 
Na lotnisku tym byłem do dnia 30 marca 1945 r. to jest do czasu przeniesienia całej jednostki do Anglii.
 
Na lotnisku tym byłem do dnia 30 marca 1945 r. to jest do czasu przeniesienia całej jednostki do Anglii.
  
 
W skład tego dywizjonu wchodziła polska 1586. Eskadra, której dowódcą był major obserwator Eugeniusz Arciuszkiewicz. Wybuch powstania w Warszawie zastał mnie wraz z moją załogą na lotnisku Blyton w Anglii.  
 
W skład tego dywizjonu wchodziła polska 1586. Eskadra, której dowódcą był major obserwator Eugeniusz Arciuszkiewicz. Wybuch powstania w Warszawie zastał mnie wraz z moją załogą na lotnisku Blyton w Anglii.  
[[Plik:droga.jpg|150px|thumb|left|droga do portu]]
+
[[Plik:droga.jpg|150px|thumb|left|Droga do portu]]
 
Ponieważ niektóre załogi 1586. Eskadry kończyły swoja turę operacyjną wynoszącą 300 godzin lotów operacyjnych oraz z powodu strat wynikłych w lotach do Warszawy, otrzymałem przeniesienie do tej Eskadry.
 
Ponieważ niektóre załogi 1586. Eskadry kończyły swoja turę operacyjną wynoszącą 300 godzin lotów operacyjnych oraz z powodu strat wynikłych w lotach do Warszawy, otrzymałem przeniesienie do tej Eskadry.
[[Plik:A.T.pilot.jpg|150px|thumb|right|pilot Antoni Tomiczek]]
+
[[Plik:A.T.pilot.jpg|150px|thumb|right|Pilot Antoni Tomiczek]]
  
[[Plik:willa.jpg|150px|thumb|left|willa]]
+
[[Plik:willa.jpg|150px|thumb|left|Willa]]
  
  
 
Po przybyciu do Włoch wraz z drugą załogą zastałem tam dosyć dziwne warunki zakwaterowania.  
 
Po przybyciu do Włoch wraz z drugą załogą zastałem tam dosyć dziwne warunki zakwaterowania.  
  
Na kwaterę wyznaczono nam namioty łub piwnice pod koszarami przy lotnisku. Było to z jednej strony dobre, gdyż w sierpniu panowały tam wielkie upały, do których po zimnej Anglii nie byliśmy przyzwyczajeni. [[Plik:ogrod.jpg|150px|thumb|right|ogród domowy]]
+
Na kwaterę wyznaczono nam namioty łub piwnice pod koszarami przy lotnisku. Było to z jednej strony dobre, gdyż w sierpniu panowały tam wielkie upały, do których po zimnej Anglii nie byliśmy przyzwyczajeni. [[Plik:ogrod.jpg|150px|thumb|right|Ogród domowy]]
  
 
Nastrój wśród załóg był bardzo dobry i każdy chciał lecieć z pomocą walczącej Warszawie, co jednak nie było proste, gdyż brakowało sprawnych do lotu maszyn.
 
Nastrój wśród załóg był bardzo dobry i każdy chciał lecieć z pomocą walczącej Warszawie, co jednak nie było proste, gdyż brakowało sprawnych do lotu maszyn.

Aktualna wersja na dzień 21:20, 9 gru 2013