Strona główna
Ostatnie zmiany
Losowa strona
Mjr pilot Antoni Tomiczek
Tekst źródłowy strony Lot do Brindisi
Z Mjr Antoni Tomiczek
Skocz do:
nawigacji
,
wyszukiwania
;Lot do Brindisi : [[Plik:loty.jpg|150px|thumb|left|Loty we Włoszech-Brindisi]] Do 138. Dywizjonu do zadań specjalnych, który w tym czasie stacjonował na lotnisku w Brindisi przyleciałem 10 sierpnia drogą okrężną przez Rabat Sale i Algier w Afryce, z lotniska Lyneham w Anglii. [[Plik:w_porcie.jpg|150px|thumb|right|W porcie, Kanior Fryderyk i Tomiczek Antoni]] Na lotnisku tym byłem do dnia 30 marca 1945 r. to jest do czasu przeniesienia całej jednostki do Anglii. W skład tego dywizjonu wchodziła polska 1586. Eskadra, której dowódcą był major obserwator Eugeniusz Arciuszkiewicz. Wybuch powstania w Warszawie zastał mnie wraz z moją załogą na lotnisku Blyton w Anglii. [[Plik:droga.jpg|150px|thumb|left|Droga do portu]] Ponieważ niektóre załogi 1586. Eskadry kończyły swoja turę operacyjną wynoszącą 300 godzin lotów operacyjnych oraz z powodu strat wynikłych w lotach do Warszawy, otrzymałem przeniesienie do tej Eskadry. [[Plik:A.T.pilot.jpg|150px|thumb|right|Pilot Antoni Tomiczek]] [[Plik:willa.jpg|150px|thumb|left|Willa]] Po przybyciu do Włoch wraz z drugą załogą zastałem tam dosyć dziwne warunki zakwaterowania. Na kwaterę wyznaczono nam namioty łub piwnice pod koszarami przy lotnisku. Było to z jednej strony dobre, gdyż w sierpniu panowały tam wielkie upały, do których po zimnej Anglii nie byliśmy przyzwyczajeni. [[Plik:ogrod.jpg|150px|thumb|right|Ogród domowy]] Nastrój wśród załóg był bardzo dobry i każdy chciał lecieć z pomocą walczącej Warszawie, co jednak nie było proste, gdyż brakowało sprawnych do lotu maszyn. Dowódca eskadry wyznaczył mi samolot Halifax nr 171 z literą „B", który był maszyną zasłużoną gdyż odbył już wiele lotów w lotnictwie bombowym. Każdy lot bojowy na bombardowanie był znaczony na kabinie malowaną bombką. [[Plik:pomnik.jpg|150px|pomnik]][[Plik:rzym.jpg|150px|Rzym]][[Plik:rzym3.jpg|150px|Rzym]][[Plik:rzym2.jpg|70px|center|Rzym]] My natomiast naszych lotów z pomocą Warszawie nie znaczyliśmy na kabinie, gdyż szkoda było trudu mechaników w malowaniu, ponieważ straty w maszynach i załogach były duże. [[Plik:strzalka.jpg| 30px|left]] [[Pożegnanie]] [[Plik:Book.png| 30px|left]] cd: [[Loty bojowe|Powstanie Warszawskie]] [[Kategoria:Biografia]]
Wróć do strony
Lot do Brindisi
.
Widok
Strona
Dyskusja
Tekst źródłowy
Historia
Osobiste
Zaloguj się
Narzędzia
Linkujące
Zmiany w linkowanych
Strony specjalne